Friday, October 15, 2010

aku masih mampu tersenyum

nama aku nur,aku seorang pelajar ipta.....inginku coretkan kedukaan ku yang telah bertahun2 aku simpan..kerana kedukaan ini sangat mengaibkan aku sebagai seorang gadis..............

aku masih ingat ketika itu aku berusia 10 tahun..belum mengenal ape2..aku ada 5  org adik beradik aku tinggal di rumah bersama ibu dan ayah dan juga seorang abg...ye ABANG....malam itu keluar bersama pak cik ku..keluar bersiar2...aku pulang agak lewat malam..semua keluarga sudah tidur..aku tidur di bilik tidur utama..sebelum tidur aku melihat abgku ralit menonton tv..aku biarkan..aku dan dia agak dingin tidak seperti aku dan abg longku...oleh kerana terlalu letih aku cepat skali tertidur..aku tidak menyangka,,malam itu segala-galanya akan berubah dalam hidupku







tiba-tiba...aku merasa sesuatu yg sejuk merayap di tubuhku..tiba2 aku terjaga...aku melihat abgku....saat itu juga aku berlari keluar dari rumah..air mata bercucuran.aku merahsiakan hal ini dari ahli keluarga ku..selama  bertahun2 aku berendam air mata  terpaksa tinggal bersama orang yang hampir saja meragut kesucianku...bertahun2 juga aku cuba memulihkan semangat aku untuk kembali menjadi normal..aku tidak sangka abg yg aku sayang sanggup melaku kan perbuatan in ipadaku..sejak hari itu juga aku bertekad untuk memainkan hati lelaki...aku kata aku sayang pada mereka,aku akan buat mereka jatuh cinta dan aku akan tinggalkan mereka...untuk membalas dendam atas ape yang aku rasa..hati ku terluka parah

aku sentiasa tersenyum di hadapn family ku untuk menjaga hati mereka,untuk mengelakkan mereka mengesyaki ape2...pada suatu hari aku menyertai bengkel untuk jurulatih muda bagi kesihatan remaja..tentang kes penderaan seksual..selesai bengkel aku bertanya tentang hukuman bagu mereka yg mencabul atau pun melakukan cubaan merogol..ye..mmg ada hukumannya...sejak hari itu aku bertambah dendam dengan abgku..air mata yang keluar dan trauma yg ku alami berulang2.





 


aku juga cemburu melihat raakn2 ku bemesra dengan abg masing2 .sesudah aku menamatkan pengajian aku menerima byk lamran..semua aku biarkan saja.bagiku...cinta ku sudah tiada utk lelaki.namun segala-galanya berubah pada sutu hari.aku menrima lagi lamaran dari seorang akhi yg soleh.seorang guru.aku yg pada mulanya berniat ingin mempermainkan hatinya berubah apabila dia sangat bersungguh2 utk melamarku.lantas aku mengujinya dengan menceritakan kisah silamku..dia mengucap panjang..lalu dia berkata'saya redha jika allah mengatakan awak wanita yg akan menjadi ibu kepada zuriat saya nanti..dan insya allah ana akan mengubah hidup enti,,aku terkedu..5 bulan selepas itu aku di ijab kabul kan.....cukupla 5 bulan masa perkenalan kami....


pada malam sesudah akad nikah..aku bertanya pada suamiku..abg,kenapa abg terima nur..abg patut cari perempuan yang suci dan yg tak pernah ternoda...dia cuma tersenyum..dia membalas...nur...abg terima sayang ikhlas dari hati abg..abg dan bahgiakan nur...abg yakin nur akan jadi lebih baik dari perempuan di luar 2..abg nak bahagiakan nur....ingat..perempuan yang tidak baik itu tidak semestinya akan terus jadi tak baik..ust abg kata...berkat bimbingan suami yg baik dia akan jadi yg terbaik..syg jgn risau la..sygla penyalur zuriat abg..abg sayangkan nur kerana allah..abg akan buat nur terus tersenyum....selagi abg bernafas nur.....nur syg abg juga...air kesyahduan mengalir...dalam hatiku akan berjanji akan berubah kerana allah dan suami ku yg tercinta

No comments:

Post a Comment